seriemord

I ett nära sammarbete med den underjordiska revolutionära organisationen Centrum för Socio-ekonomiska Serie Studier, C.S.S.S, verkar Seriemord för spridande och samlande av serier som tar till vara på detta unika mediums subversiva potential.

Tuesday, November 07, 2006


Jag skrev en artikel till Ordfront. Om valet. Det förbannade. Den handlar lite kort om vilka makroekonomiska rörelser och historiskt bundna skeenden som ligger till grund för Sveriges politiska situation av idag. Bland dessa faktorer står globaliseringens fortskridande konkurrensutsättande av alla nationella ekonomier och en väldig svägning av maktrelationen kapital/arbete i fokus. De framtida utvecklingslinjerna med ett vidare konkurrensutsättande, främst från Kina och Indien, av medelklassarbeten dras också upp.
Min ringa förhoppning var att få illustrera detta. Med illustrationer. Som en illustratör gör. Men ack, de bilder jag här publicerar för en mycket mer exklusiv skara blir de enda som får se dem, redaktionen avstod. Jag har hört mycket om de berömda betong bakarna på de lika kända "ordfrontstanterna". Jag hoppas allt är deras fel.



Alternativet skulle ju ha med mig att göra…

0 Comments:

Post a Comment

<< Home