seriemord

I ett nära sammarbete med den underjordiska revolutionära organisationen Centrum för Socio-ekonomiska Serie Studier, C.S.S.S, verkar Seriemord för spridande och samlande av serier som tar till vara på detta unika mediums subversiva potential.

Wednesday, March 07, 2007

C.S.S.S. temaserie nr. 5: Lyckan


Igår så här dags var jag lycklig.
Riktigt jävla Frankfurtskolan-autentiskt oförmedlat aslycklig!

Jag satt 27 timmar i sträck på en pinnstol och arbetade. Blickstilla satt jag och kastade mig samtidigt genom alla historiens rymder. Jag avslöjade glasklara samband mellan ekonomiska faktorer, sociala rörelser och kulturella tabun med min ena hjärnhalva, medan jag med den andra halvan lika snabbt – som vore jag Walter Benjamins baklänges rusande historiens ängel – trampade ner och trasade sönder varje hindrande samband som kom i min väg!

Nu är jag lite slak.

Labels: , , , ,

2 Comments:

At 8:13 AM, Blogger Nino said...

Så bra.

 
At 1:41 PM, Blogger Linnéa said...

Jag saknar de färgglada bilderna. (Utöver bristen på superhjältar i trikåer, menar jag)

 

Post a Comment

<< Home