seriemord

I ett nära sammarbete med den underjordiska revolutionära organisationen Centrum för Socio-ekonomiska Serie Studier, C.S.S.S, verkar Seriemord för spridande och samlande av serier som tar till vara på detta unika mediums subversiva potential.

Saturday, August 23, 2008

C.S.S.S. nr. 19: Världen


I juli bestämde sig C.S.S.S. för att minimera sitt uttryck för att solidarisera sig med alla i, eh, ja "Världen" som om bara några få år måste hårdbanta sin energikonsumtion som följd av den kris som de rådande energisystemen står inför idag. C.S.S.S. använde då en enda rak linje i hela serien.

Men eftersom minskningen av världens tillgängliga energiresurser kommer få enorma återverkningar på ekonomi och ekologi långt tidigare och kataklysmiskt än man bara sluter sig till när man räknar på eventuella en-procentiga minskningar i energiuttaget, bestämde sig C.S.S.S. för att gå ett steg till och verkligen anamma framtidens ekonomiska slagord: "Minimera mera!".

Samtidigt utmanar C.S.S.S. alla i "världen" att bräcka denna serieminimalism. Tävlingen pågår till den första september då jag tillträder min doktorandtjänst på Stockholms universitet. Om inget bidrag postats tänker jag försöka knäcka det själv.

Jag har för övrigt blivit invald i ASPO Sveriges styrelse. Om fem år är jag energiminister enligt insatta källor. Jag tror å andra sidan att jag odlar svamp i Dalarna då. Tills dess: MINIMERA MERA!!!

Labels: , , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home