seriemord

I ett nära sammarbete med den underjordiska revolutionära organisationen Centrum för Socio-ekonomiska Serie Studier, C.S.S.S, verkar Seriemord för spridande och samlande av serier som tar till vara på detta unika mediums subversiva potential.

Tuesday, January 22, 2008

I vägen


Jag ska inte skriva något uppenbart om en borgares tydliga impotensproblem och hans kompensationslusta i en onödigt stor SUV. Inte heller om det patetiska flockbeteendet, motsatsen till den av samma människor hyllade "frihet", som dessa ärkepatetiska halvhjärnor uppvisar i sitt köp av den senaste statussymbol som storföretagen lägger framför nosen på dem. Istället ska jag bara säga att oljeproduktionen i världen håller på att nå sin topp, oljans fördyrning är från denna punkt oundviklig på ett medellångt perspektiv. Det går inte ens att ge efter lite för skadeglädjen man känner pocka på en när man blir överkörd dagligen av lyxtraktorer vid Kungsträdgården – eller på gågatorna i Gamla stan. För hela världsekonomin står och faller med oljeekonomin. De som faller först är de fattiga och hungriga, nyligen urbaniserade massorna i BRIC-länderna. Dvs de som under fem till tio år har tvingats backa upp köpen av värdelösa amerikanska statsobligationer som nu går upp i rök.

Så är det. När oljan tar slut svär killen i SUV:en när han får gå ur sin penis-SUV, jag får flytta till en kasern, kinaknegaren får svälta, afrikanen får dö. Och så blir det väl en global grön fascism på tronen och världsomspännande resurskrig i några generationer. Det är vad jag tänker när jag blir överkörd varje morgon. Inte på penisar, just då.

Ps. Borgarna planerar ett nytt 25 miljarders motorvägsprogram i Stockholm. De planerar en infrastruktur för en döende ekonomi. Borgarna har alltid varit de sämsta av alla affärsmän så fort de vunnit den politiska makten. Armageddon, here we come! Ds.

Labels: , , ,

4 Comments:

At 2:52 PM, Anonymous Anonymous said...

Tänkvärt. Mycket intressant symbolik.

 
At 6:37 AM, Anonymous Anonymous said...

du blir bittrare för var dag som går. jag älskar det.

 
At 1:28 PM, Blogger Sofia said...

Jag blir nästan alltid överkörd av hjulpenisar när jag ringlar till mitt jobb vid Stureplan varje morgon. Det finns så mycket annat som mycket hellre skulle kunna få köra över mig.

Buskiga mustascher tex.

/Kräm

 
At 11:10 AM, Anonymous Anonymous said...

Det var en av dina bästa på länge =) Angående borgarna så tog det väl år för Sveriges ekonomi att repareras senast de satt vid makten?

 

Post a Comment

<< Home