seriemord

I ett nära sammarbete med den underjordiska revolutionära organisationen Centrum för Socio-ekonomiska Serie Studier, C.S.S.S, verkar Seriemord för spridande och samlande av serier som tar till vara på detta unika mediums subversiva potential.

Thursday, February 26, 2009

En jävla vinter!

Jag har tydligen inte bloggat på 4 månader. Istället har jag inte ens knarkat och knullat i krisens kakofoni. Jag har doktorerat antar jag.

Jag vill inte ge upp så här. Einstein visade ju att tiden inte är konstant, jag borde kunna hinna allt, men, jag förstod aldrig den där teorin. Kanske gällde den mest stjärnor, och jag är ingen stjärna.

Istället för C.S.S.S vanliga bildanalyser, som jag lovar att jag ska återuppta, länkar jag nedan det jag gör just nu:

Jag har skrivit en 5-sidors ledartext för nya Ordfront-numret tillsammans med Johan Berggren om hur dagens globala kriser inom ekonomi, ekologi och energi hänger ihop. Ute i handeln på måndag!

Jag har skrivit min avhandlingsplan och lagt fram den på seminariet på Ekonomisk historiska institutionen, SU. Avhandlingen kommer handla om svensk opiumhandel under 17- och 1800-talet.

Jag ordnar en konferens på SU med höga företrädare för industrin, facket, miljörörelsen och akademin. Ämnet är Trippelkrisen (samma som i Ordfront) och hur denna kan bemötas med en ny svensk industripolitik – en "Green New Deal" för Sverige. Denna går av stapeln 9-10 mars.

Jag har gett ut en ny fantastisk bok (som redaktör dvs), Nanna Johanssons Fulheten. Ute nu! Den är underbar, hon gör skämt som jag önskar jag gjorde och har en underbar blogg jag önskar alla läste.

Idag ligger jag hemma sjuk. Matt av feber gråter jag över att jag inte kan jobba.

Lyd mitt råd: doktorera aldrig och ordna inga konferenser. Knarka och knulla er istället genom krisen kakofoni. Och teckna en serie om det.

/Daniel Berg

Labels: , ,

13 Comments:

At 1:07 PM, Anonymous Anonymous said...

Jag lyder ditt råd. Minus knull, iofs, kanske bästa biten. Men serien kommer nog bli bra!

 
At 1:00 PM, Anonymous Anonymous said...

Eller:
Think no more, lad; laugh, be jolly:
Why should men make haste to die?
Empty heads and tongues a-talking
Make the rough road easy walking,
And the feather pate of folly
Bears the falling sky.

A E Housman(26 March 1859 – 30 April 1936)

Kanske lika bra att "knulla runt" med tomt huvud - världen rullar ju åt fel håll ändå.

Leif Engström Miljöpartiet de Gröna

 
At 2:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Yay! Daniel bloggar igen!

Inget knull på fyra månader? Oj...

 
At 11:37 AM, Anonymous Anonymous said...

ha! jag vet nog! du är duktigare än oss andra, duktiga annika är en barnbok du borde läsa, om jag minns rätt går det riktigt bra för henne, det ska du se att det kommer göra för dig också. För minns att när du inte jobbar är det väl samma skit- panik. Nu gör du iallafall gott i världen. Andreas Malm är din hjälte och du min! fast ibland äre skönt att leva fint på en strand och chilla. nu ska jag sluta grilla. det lät sorligt det där med att du inte är en stjärna. jag vill! jag vill! oj vad svårt allting är hela tiden.helst vill jag gömma mig i skogen, och det kan man!

 
At 2:09 PM, Anonymous Anonymous said...

Dags att uppdatera bloggen igen! 26/2 var ett tag sedan...

 
At 5:33 AM, Blogger solmaz said...

Du är visst en stjärna. Och jag är ett svart hål.

 
At 12:12 PM, Anonymous Anonymous said...

Hörru snygg-Daniel, den här bloggen börjar kännas rätt död.

 
At 1:24 AM, Anonymous Anonymous said...

Blogga mer, knulla i cirkel ...

 
At 1:21 AM, Anonymous LS said...

Fräckt att insinuera att du inte har knullat på fyra månader när du har legat med mig flera gånger i veckan de senaste sex månaderna. Räknas inte det eller är det bara bögknull som räknas?

 
At 3:06 AM, Anonymous Anonymous said...

Ojdå det var taskigt...

 
At 2:13 PM, Anonymous Candy said...

men vad gör man om man knarkar & knullar sig genom krisen utan resultat? =O kanske ska satsa på den seriösa banan istället!

 
At 4:13 AM, Anonymous Anonymous said...

lart mycket

 
At 4:54 AM, Anonymous Anonymous said...

sexcams

Anal Amateure

Amateur Dominas

 

Post a Comment

<< Home